Recent Posts

Rabu, 8 Oktober 2014

Polisi Lengkap MAA Takaful

Assalamualaikum.

Apa yang ada dalam satu polisi lengkap MAA Takaful? Mungkin ada juga yang tertanya-tanya. Secara mudah, polisi lengkap mengandungi

1.       Life takaful, atau pun life insurance.
2.       Personal Accident Takaful, atau PA insurance.
3.       Perlindungan 46 penyakit kritikal.
4.       Kad perubatan / medical card
5.       Khairat kematian
6.       Elaun kemasukan ke hospital / duit poket
7.       Elaun M.C apabila disebabkan oleh kemalangan
8.       Pengecualian bayaran jika pembayar ataupun pasangan terkena salah satu dari 46 penyakit kritikal/ meninggal dunia ataupun lumpuh.
9.       Hadiah saguhati apabila berlaku kematian kepada ahli keluarga – pasangan serta maksimum 4 orang anak
10.   Faedah badal haji dilakukan oleh MAA Takaful (Andalusia) kepada peserta jika berlakunya kematian
11.   Faedah 1 bahagian qurban yang dilakukan oleh MAA Takaful kepada peserta jika berlakunya kematian
12.   Fedah waqaf yang dilakukan oleh MAA Takaful kepada peserta jika berlakunya kematian.
13.   Simpanan/ savings/ pelaburan di mana ada sejumlah wang tersedia jika berlakunya kecemasan untuk digunakan oleh pihak peserta.
14.   Tiada bayaran ko-takaful. Masuk hospital betul-betul cashless (melainkan polisi hospital mengkehendaki downpayment dibayar walaupun memiliki medical card – polisi sesetengah hospital)

Anggaplah anda membeli sebuah kereta yang lengkap dengan 6 airbags, EBD, ABS, front parking sensors dan segala bagai safety measures. Segala tambahan itu bukannya datang secara percuma dan melibatkan kos.






Jika anda mempunyai bajet mencukupi untuk membeli Axia (dan bukannya BMW), hubungi saya supaya saya boleh design kan satu polisi bersesuaian.

Di saat anda sudah berwang dan mampu memiliki BMW, polisi ini boleh di tambah pada bila-bila masa. Yang penting, anda mesti mempunyai sekurang-kurangnya satu polisi.

Sertai takaful sementara anda masih layak. Bermula di usia muda supaya caruman bulanan lebih rendah dan anda mempunyai simpanan secukupnya di usia tua.

Segala urusan pewarisan harta dilakukan dengan system hibah, dan anda boleh namakan sesiapa sahaja sebagai penama (jiran sebelah rumah pun boleh)


Ahmad Zunaidi bin Zulkipele
0111.5484.137
MAA Takaful Berhad




0 ulasan:

Catat Ulasan