Recent Posts

Isnin, 8 September 2014

Contoh Pelan Perlindungan Lengkap



Contoh pelan perlindungan lengkap.

Prospek berumur 31 tahun memberikan budget RM210 sebulan.

Perlindungan hayat RM250,000.

Kalau meninggal dan waris laburkan RM250,000 dalm instrument pelaburan yang menjana pendapatan 8% setahun (ASB contohnya), waris memperoleh RM20,000 setahun atau RM1,666 sebulan. Tak cukup lagi untuk menggantt gaji tapi lebih baik sebagai permulaan. Waris ni boleh jadi sesiapa saja, termasuklah anak isteri kita yang perlu lagi makan pakai walaupun setelah kematian kita sebagai ketua keluarga.

Perlindungan Khusus RM7,000 merangkumi khairat kematian, badal haji, qurban dan waqaf yang dilakukan oleh MAA Takaful bagi pihak peserta ini. Pelan ini menjamin peserta menunaikan Rukun Islam yang ke 5 itu walaupun setelah kematiannya. Perlindungan ini sebaiknya memberi kesedaran bahawa simpanan di Tabung Haji semata tidak menjamin perlaksanaan Rukun Kelima itu.

Perlindungan kemalangan RM20,000 termasuklah elaun mc RM200 seminggu. Penting sangat terutama kalau kita pergi balik kerja menunggang motorsikal, ataupun terlalu aktif bersukan yang mana risiko kemalangan itu tinggi.

Kad perubatan yang memberikan limit tahunan RM100,000 setahun dengan tiada limit seumur hidup, tiada co-payment dan bil hospital diselesaikan 100% termasuklah 6% government tax dan juga caj ambulans. Bilik hospital RM200 semalaman yang memberikan single room di Columbia Asia.

Pelan lengkap ini juga melindungi 46 jenis penyakit kritikal sebanyak RM20,000. Juga waive bayaran sumbangan bulanan jika peserta disahkan mengidap mana-mana 46 penyakit kritikal.

Pelan dan manfaat ini adalah untuk sumbangan RM210 sebulan dan peserta berumur 31 tahun. Lebih muda anda bermula, pelan yang sama boleh menjadi milik anda dengan harga yang lebih murah. Begitu jugalah sebaliknya.

Owh ya, pelan ini juga datang dengan saving/ investment yang dilaburkan dalam dana ekuiti MAA yang memberikan pulangan konsisten 9% compounding, on average.

Jika anda sudah memiliki polisi, SEMAK polisi anda dan kenali perlindungan yang dilindungi dalam polisi anda. Boleh juga dimajukan pada saya bagi tujuan semakan.

Untuk mendapatkan sebutharga perlindungan di MAA Takaful, emailkan kepada saya di zunaidi.ahmad@gmail.com dengan menyertakan

Nama, tarikh lahir, status merokok/tidak dan juga no h.p.


Ianya percuma dan disediakan untuk perbincangan.



0 ulasan:

Catat Ulasan