Recent Posts

Jumaat, 11 Julai 2014

Jam Tawaf dari Hijra Timepiece, MEM & Iftinan

Saya suka kongsi dan memberi nilai tambah kepada orang lain. Sebab itu sebelum saya mempromosikan sesuatu produk, saya lebih dulu selidik dan cuba meletakkan diri saya pada tempat bakal client atau customer saya. Sifirnya mudah. Jika saya boleh gembira dengan sesuatu barangan atau produk tersebut, kenapa orang lain tak boleh gembira.

Jam tawaf atau anti clockwise movement ni adalah salah satu kebaikan dan nilai tambah yang saya nak kongsi. Pergerakannya yang melawan arus biasa jam, menawarkan sesuatu yang unik dan mengajak kita kembali kepada fitrah. Kenapa fitrah? Kerana setiap pergerakan dalam tubuh kita, dalam alam semesta kita bergerak mengikut pusingan arah lawan jam. Oleh itu sesuatu yang tidak pelik jika kita memakai jam tawaf dan otak kita terangsang dengan pergerakan yang sebelumnya kita tak biasa.

Ada banyak pattern jam yang ditawarkan, baik dari jenam Hijra Timepiece, MEM atau pun Iftinan. Kesemua jam-jam ini menggunakan enjin atau movement dari Miyota, pengeluar terbesar komponen dan movement jam. Miyota adalan sebahagian daripada family Citizen.  So kalau rasa jam Citizen ni memang tahan lama dan reliable, jam tawaf seperti brand yang disebutkan di atas juga begitu.

Untuk cuci mata dan tengok sendiri koleksi jam yang ada dalam kedai online saya, jemput layari www.makancarasunnah.com

Ahmad Zunaidi bin Zulkipele
Perunding Unit Amanah Kenanga Investors Berhad dan Perunding Takaful MAA Takaful Berhad
01115484137

0 ulasan:

Catat Ulasan