Recent Posts

Jumaat, 4 Julai 2014

Kebaikan Pelaburan Dalam Unit Trust

Kebaikan Pelaburan Dalam Unit Trust umumnya boleh digambarkan dalam gambar di bawah.



1.     Diversification

Wang dilaburkan dalam pelbagai sector dan kaunter-kaunter blue chip company. Kepelbagaian ini akan meminimakan risiko kerugian malah memberikan keuntungan yang lebih baik.

2.     Easily redeemed

Standard Operation Procedure (SOP) dalam menjual balik unit dalam skim unit trust ini adalah dalam masa 10 hari. Tidak seperti pelaburan dalam hartanah, anda mungkin mengambil masa berbulan-bulan untuk mencari pembeli dan menerima wang jualan tersebut. Sesuai jika anda amat memerlukan wang segera untuk hal-hal kecemasan.

3.     Access to a broader array of financial assets
Dalam skim unit trust, anda akan memperoleh akses untuk melabur dalam produk-produk equity, bond atau money market. Berdasarkan kajian risiko anda, saya akan dapat mencadangkan portfolio pelaburan terbaik untuk anda.

4.     Tax benefit
Ada sebab mengapa harga seunit dipanggil Nett Asset Value (NAV). Harga seunit telah ditolak dengan semua kos pengurusan dan juga cukai di peringkat unit trust. Maklumat lanjut mengenai cukai boleh didapati DI SINI.

5.     Within your financial means
Jika anda melabur dengan menggunakan tunai, anda boleh decide berapa banyak yang ingin dilaburkan, serendah RM100.

Pelaburan melalui akaun 1 KWSP juga tidak memerlukan anda mengeluarkan sebarang cash dan sangat mudah dilakukan.

6.     Proffesional Management
Semua produk unit trust diuruskan oleh fund manager yang berpengalaman dlam bidang masing-masing dan memang kerja mereka untuk membawa wang pelaburan anda ke arah keuntungan.


Kenanga Investors adalah salah satu fund manager terbaik yang mempunyai dana unit trust yang cukup untung untuk setiap pelaburan anda. Asalkan anda sedia untuk mendengar, saya sedia memberikan penerangan dan penjelasan bagi member faham akan fund-fund unit trust yang patuh syariah dan member untung berlipat kali ganda.


Hubungi saya di 01115484137 atau email zunaidi.ahmad@gmail.com

0 ulasan:

Catat Ulasan