Recent Posts

Rabu, 9 Julai 2014

KELEBIHAN MEDICAL CARD MAA TAKAFUL BERHAD

KELEBIHAN MEDICAL CARD MAA TAKAFUL BERHAD

Kelebihan yang saya senaraikan ini tidak lebih daripada pemerhatian saya sahaja, selepas memiliki juga kad perubatan syarikat lain tapi tidaklah lama selepas menyedari saya membayar lebih untuk sesuatu yang kurang.

 

1.     Tiada co-takaful

Yang ini saya paling suka. Syarikat lain mungkin ada charge anda co-takaful (RM300-RM1,000) sebagai bayaran menggunakan kad perubatan tersebut. Dah la anda sakit, kena pula bayar co-takaful. Ini memang tak adil pada saya. Tak pasti anda perlu bayar co-takaful atau tidak? Hubungi syarikat takaful anda dan periksa. Yang pasti, MAA Takaful tak charge anda yang pelik-pelik. ;)

2.     Boleh stand alone

Masa saya cari medical card dulu, saya cari medical card semata-mata, tanpa ada link dengan unit trust. Kerana bagi saya, lebih selesa invest dalam unit trust secara khusus. Selepas bergiat dalam industry takaful, saya sedar produk investment-link dengan medical card ini juga penting untuk membuat caruman bagi pihak kita pada masa-masa kita menghadapi masalah pembayaran. Apa-apapun medical card MAA Takaful boleh stand alone dan boleh dimiliki serendah RM70 sebulan. Murah bukan?

3.     Gerenti renewable sehingga berumur 80 tahun.

Ini part yang best. Ada syarikat yang susah nak renew kad perubatan klien terutama klien-klien yang menghadapi sakit serius selepas memiliki kad perubatan. Di MAA Takaful, tak akan ada rejection/ masalah renew walaupun jumlah claim anda lebih daripada apa yang anda sumbangkan, selagi tidak habis limit kad tersebut. Dijamin, sehingga 80 tahun.

4.     Tiada lifetime limit

Syarikat takaful lain mungkin menyatakan limit lifetime yang boleh digunakan. Di MAA Takaful, tiada limit untuk rawatan perubatan tetapi masih tertakluk dengan limit tahunan. Periksa polisi takaful dan medical card anda dan buatlah pilihan yang lebih bijak.

Semua yang berusia dari 30 hari hingga 59 tahun boleh memiliki kad perubatan dengan MAA Takaful.

Apa-apa pun, cara terbaik adalah dengan cek polisi sedia ada dan bincang dengan saya untuk improvement.

Yang keen to know the details, jangan segan-segan untuk hubungi saya, Zunaidi di 01115484137 atau email zunaidi.ahmad@gmail.com.



0 ulasan:

Catat Ulasan